Nikos_Ikonomopoulos (6978666400) favlos118@gmail. com

H εγγραφή είναι δωρεάν και αυτόματη
Nikos_Ikonomopoulos (6978666400) favlos118@gmail. com

Μοχλευμένο Χρηματιστήριο Αθηνών (ΜΟ.Χ.Α.) (Κάνε αυτό που θέλεις,αυτό είναι το σύνολο του νόμου)

Η εγγραφή στο forum είναι δωρεάν και αυτόματη

TV

TV - Ν.Οικ.

ΗΧΗΤΙΚΟ

HXHTIKO - Ν.Οικ.

VOTE

Vote-Σε πόσους μήνες θα έχουμε εκλογές ?

Το περιοδικό του ΣΕΔ,Τ.9,AYGOYSTOS 2016

- info Τ.9 ΑΦΙΕΡΩΜΑ:ΓΕΝ.ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ-ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΕΔ

VIDEO

VIDEO -alexander περιγραφή κλειστής

Δημιουργία_Ξανά,υποψηφιότητα Αρκαδία

Δημιουργία_Ξανά,υποψηφιότητα Αρκαδία - Ελεύθερο τόπικ

A- Energy Investments:11-12/5 2015 Divani Caravel

Ομιλία Εγγλέζος-Οικον/λος

Άλμα Ανάπτυξης Θεσσαλονίκη 24/5

Άλμα Ανάπτυξης Θεσσαλονίκη

ΥΠΟΘΕΣΗ ΜΑΙΚ

Υπόθεση ΜΑΙΚ - Ν.Οικ.

    Γιατί η μετοχή της Autohellas έχει γίνει τούρμπο;

    Μοιραστείτε
    avatar
    Investorblog.gr

    Αριθμός μηνυμάτων : 227
    Ημερομηνία εγγραφής : 30/05/2013

    Γιατί η μετοχή της Autohellas έχει γίνει τούρμπο;

    Δημοσίευση από Investorblog.gr Την / Το 12/08/13, 05:26 pm

    Υπάρχουν λόγοι πίσω από τη σημαντική υπεραπόδοση της μετοχής της Autohellas στη Λεωφόρο Αθηνών το τελευταίο διάστημα; Η Autohellas είναι η μεγαλύτερη εταιρεία ενοικίασης αυτοκινήτου στην χώρα. Βασικά αντικείμενα της εταιρείας είναι  το Fleet Management και οι βραχυχρόνιες μισθώσεις. Οι τελευταίες εμφανίζουν μεγάλη εποχικότητα, επηρεαζόμενες από το καλοκαιρινό τουριστικό ρεύμα. Και οι δυο τομείς πάντως έχουν επηρεαστεί αρνητικά τα τελευταία χρόνια από την κρίση, με αποτέλεσμα οι πωλήσεις του Ομίλου να βαίνουν μειούμενες.

    Σύμφωνα με την πρόσφατη ανακοίνωση της εταιρείας για τα οικονομικά αποτελέσματα εξαμήνου, σημειώνεται πως “Η σημαντική αύξηση των βραχυχρόνιων ενοικιάσεων λόγω της ανόδου των τουριστικών αφίξεων διατήρησε τον ενοποιημένο κύκλο εργασιών στα περσινά επίπεδα των €68.6 εκ. παρά την περαιτέρω αδυναμία της ζήτησης στην αγορά εταιρικών μισθώσεων.” Αυτή η πρόταση είναι ό,τι πιο ελπιδοφόρο για τα συνολικά αποτελέσματα του έτους, αφού στο β’ εξάμηνο πραγματοποιούνται περίπου τα ⅔ των βραχυχρόνιων μισθώσεων. Έτσι, με ενδιαφέρον περιμένουμε το ύψος της κερδοφορίας του επόμενου τριμήνου.

    Σημειώστε πως  ο Όμιλος έχει παρουσία στην Κύπρο, τη Ρουμανία, τη Βουλγαρία, τη Σερβία και το Μαυροβούνιο, με τις παραπάνω χώρες να συνεισφέρουν μικρό κομμάτι στο σύνολο των πωλήσεων. Όμως, μαζί με το “Renting”, που έχει τουριστικό χρώμα, δείχνουν πως η εισηγμένη εμφανίζει κάποιο βαθμό εξωστρέφειας, κορυφαίου κριτηρίου για την εποχή.

    Στα ετήσια αποτελέσματα του 2012 οι ενοποιημένες πωλήσεις έφτασαν τα 152εκ €. και τα μετά φόρων κέρδη στα 8εκ. Πηγαίνοντας πιο πίσω στο χρόνο, θα δούμε πως τα αποτελέσματα ήταν πολύ καλύτερα με τη κερδοφορία του 2009 να φτάνει τα 18εκ! H Autohellas με τη μετοχή στα 2,2€ πουλιέται στα περίπου 80εκ στο ΧΑΑ. Επιστροφή των καλών παλιών μεγεθών, θα μετέτρεπαν την εταιρεία από τις πιο φθηνές με βάση το πολλαπλασιαστή κερδών P/E (Τιμή ανά κέρδη).

    Τα ταμειακά διαθέσιμα στο εξάμηνο αγγίζουν τα 71εκ., ενώ στην αρχή του έτους ξεπερνούσαν ακόμα και τα 100εκ. Όλα αυτά σε μια εποχή όπου η ρευστότητα έχει πολύ μεγάλη σημασία. Την εταιρεία, δηλαδή, την αγοράζεις όσο είναι μόνο το ρευστό της. Έτσι, φέτος η Autohellas γίνεται πολύ γενναιόδωρη προς τους μετόχους της, επιστρέφοντάς τους τον προσεχή Οκτώβρη σχεδόν 8εκ. €. Ήτοι, σχεδόν το 10% της τρέχουσας χρηματιστηριακής αξίας.

    Τα κεφάλαια που αντιστοιχούν στους μετόχους αγγίζουν τα 140εκ. Αυτό σημαίνει πως η μετοχή διαπραγματεύεται σχεδόν στο μισό της εσωτερικής της αξίας. Όπως και παραπάνω, η κατάσταση αυτή, οφείλεται στη χαμηλή χρηματιστηριακή αξία των 80εκ.

    Τα ταμειακά διαθέσιμα είναι όντως υψηλά, αλλά συνοδεύονται από υψηλές υποχρεώσεις ύψους 253εκ. . Βέβαια, έχουν περιοριστεί από πέρσι, όπου συνολικά πληρώθηκαν 8,5εκ σε χρεωστικούς τόκους. Η εταιρεία υποστηρίζει πως οι ομοειδείς επιχειρήσεις της Ευρώπης έχουν πολύ υψηλότερο καθαρό δανεισμό από την ίδια. Το Country Risk το έχουν; Αντί της σχεδιαζόμενης επιστροφής κεφαλαίου, για την εταιρία τα χρήματα προτιμότερο θα ήταν να διατεθούν για την αντιμετώπιση του δανεισμού. Απλά, βραχυπρόθεσμα τον μέτοχο τον συμφέρει να πάρει τα λεφτά στο χέρι. Άσε που λειτουργεί ως κράχτης, βοηθώντας τη μετοχή.

    Τέλος, πέρα από τις τσιμπημένες υποχρεώσεις, κάτι που δεν μου αρέσει είναι πως η εταιρεία χρησιμοποιεί ένα μικρό κομμάτι από τα διαθέσιμά για μετοχές, όπως της Πειραιώς ή της Εθνικής, και ένα πολύ μεγάλο κομμάτι κατέχοντας το 10% της συγγενικής AEGEAN. Μετοχές μπορώ να αγοράσω και μόνος, ενώ αν θέλω να επενδύσω σε μια εταιρεία που το κάνει, θα επιλέξω μια επενδυτική. Υπάρχει το ενδεχόμενο κερδών από αυτές τις θέσεις, αλλά αυτά τα πάρε δώσε μου προκαλούν φόβο και θέτουν υπό αμφισβήτηση την εμπιστοσύνη μου προς το management. Μετά από τέτοιες επιλογές, πραγματικά φοβάμαι πως κάποιο ωραίο πρωί θα μας ανακοινώσουν συγχώνευση με την AEGEAN. Επίσης, δεν μου αρέσει τα κέρδη και οι ζημιές να επηρεάζονται από τέτοιου είδους αποτελέσματα που θολώνουν την εικόνα και κάνουν πολύ δύσκολη την ανάλυση των μεγεθών της εταιρείας.

    Σε κάθε περίπτωση μετανιώνω που δεν αγόρασα μετοχές της εταιρείας στα τέλη του 2012. Τότε, έψαχνα επιλογές μετοχών που να είναι υποτιμημένες παρόλη την μετεκλογική έκρηξη του χρηματιστηρίου. Την AutoHellas, ατυχώς, την απέρριψα στο πρώτο γρήγορο σκανάρισμα όταν έπεσα στις βαριές υποχρεώσεις, μη συνειδητοποιώντας το πολύ παχύ ταμείο. Δεν μιλώ για τον Ιούνη του 2012, όπου οι πιο πολλές ποιοτικές εισηγμένες χαρίζονταν. Μιλάω για τον Νοέμβρη, όπου η μετοχή βρισκόταν κάτω από το 1,20 (χρηματιστηριακή αξία 43εκ!!!). Θα δείτε πως από τότε η μετοχή, όχι άδικα, “πετάει” σε σχέση με το ΓΔ.

    Εκ των υστέρων είναι εύκολο να εξηγείς το πώς και γιατί εξελίχθηκε κάτι. Η μεγάλη πρόκληση είναι να μπορείς να εντοπίζεις περιπτώσεις τέτοιες εν τη γενέσει τους. Η AutoHellas είναι ένα ακόμα δείγμα πως σε βάθος χρόνου οι χρηματιστηριακές τιμές εξαρτώνται από τα θεμελιώδη. Η σοβαρή μελέτη και ανάλυση τους μπορεί να προσφέρει στον επενδυτή αποδόσεις ανώτερες από αυτές της αγοράς.

    Αντικειμενικά, η μετοχή ακόμα είναι φθηνή. Προσωπικά δεν την “χτυπάω” γιατί περιμένω πιο ευνοϊκές περιόδους αγορών γενικότερα. Όπως έχω πει πολλάκις, δεν περιμένω να δω τη νέα πολιτική κρίση και τον πανικό που θα φέρει, στους τηλεοπτικούς δείκτες, για να πεισθώ τότε, πως ήρθε. Δεύτερον, με ανησυχούν οι υποχρεώσεις, η πορεία του Fleet Management και η χρήση των ρευστών της για αγορές άλλων μετοχών. Τέλος, έχω ως αρχή να μη κυνηγάω μια μετοχή από πίσω, όταν έχω χάσει το τρένο. Επηρεασμένος ψυχολογικά κινδυνεύω να τη βλέπω χρυσή στα 2€ και σκουπίδι στο 1€. Τα καθημερινά νέα, τα πρόσκαιρα αποτελέσματα τριμήνου κτλ. σε παγιδεύουν με ταχυδακτυλουργικό τρόπο σε αυτό.

    Αν ξανά περάσει το τρένο, θα επιβιβαστώ. Αν δεν περάσει, καλό του ταξίδι! Ούτως ή άλλως, ως ελεύθερος σκοπευτής, έχω την υπομονή να περιμένω το επόμενο θύμα που θα περάσει από απόσταση βολής. Δεν κάνω διακρίσεις όταν το γεύμα αξίζει πολύ τον κόπο και το ρίσκο!

    *Τα παραπάνω δεν αποτελούν συστάσεις για αγορά ή πώληση αξιών.

    Από το http://www.investorblog.gr


    _________________
    Investorblog - Blog για το χρηματιστήριο - Value Investing

      Η τρέχουσα ημερομηνία/ώρα είναι 29/06/17, 06:55 am